Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789044132885 |
Welke boeken hebben in de twintigste en eenentwintigste eeuw de Nederlandse literaire markt bepaald? Bestsellers zijn de boeken die 'iedereen' op een bepaald moment wil lezen. De typische bestseller ligt in grote stapels bij de boekhandel, wordt vandaag massaal gekocht en gelezen, is even het gesprek van de dag en maakt dan weer plaats voor nieuwe modeboeken. De houdbaarheid is beperkt; de bestseller werkt alleen in zijn onmiddellijke raamwerk van plaats en tijd. Toch is de betekenis van succesboeken niet gering. Ze vormen een unieke bron van historische, sociale en culturele kennis en bieden tegelijkertijd een bijzonder inzicht in de ontwikkeling, groei en werking van de literaire markt. De beide invalshoeken staan in dit boek centraal. Over de auteur Erica van Boven is hoofddocent moderne Nederlandse letterkunde aan de Rijksuniversiteit Groningen en hoogleraar letterkunde aan de Open Universiteit.