Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789491738487 |
Shopscore | 5 (8)
|
---|
Onder de titel HET BIJ ELKAAR GERAAPTE GEZICHT maakte LAM DE WOLF in 2016-18 een groep muurwerken.En ja, het zijn gezichten. Geen gezichten als portretten van bestaande mensen, maar gezichten van imaginaire personen met heel verschillende karakters en uitdrukkingen. Soms complex en druk, soms eenvoudig en minimalistisch.En ja, ze zijn bij elkaar geraapt. Niet willekeurig bij elkaar geraapt, maar zorgvuldig samengesteld uit verzamelde ingrediënten. Ingrediënten die zij ooit zelf maakte en die nu voor de gezichten worden ingezet, maar ook nieuwe. Meestal is er textiel in het geding: gedraaide draadjes, gewikkelde bolletjes, omzwachtelde stokjes, of met de naaimachine gemaltraiteerde zakdoekjes, ofschoon ze ook andere materialen gebruikt, zoals staafjes en gedroogde appelschilletjes. Alles met het herkenbare handschrift van Lam de Wolf.De onderdelen van de gezichten worden, zoals bij veel van haar werken, met spelden direct op de muur bevestigd. Dit luistert zeer nauw en Lam is er uren mee bezig. De spelden creëren afstand tot de muur waardoor de werken kunnen ademen, en waardoor ze reageren op lichtval: meer of minder zacht of streng ogend. [Met dank aan Paul Derrez] Beeldend kunstenaar LAM DE WOLF [1949, Badhoevedorp (NL)] is opgeleid aan de Gerrit Rietveld Academie te Amsterdam, waar ze van 1985 tot 2015 ook zelf les gaf. Haar eigenzinnige werk valt lastig onder één noemer te brengen: nadat in haar vroegere werk de nadruk lag op draagbare objecten en sieraden is ze zich later meer gaan toeleggen op monumentale werken, installaties en wandobjecten. Ze werkt dikwijls in series, waarbij textiel [in de ruimste zin] veelal een van de hoofdingrediënten vormt. Sinds 1980 is haar werk te zien in talloze solo- en groepstentoonstellingen in binnen- en buitenland en is haar werk opgenomen in tal van openbare en privécollecties.