Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789460034121 |
Dat China internationaliseert is ook bij ons steeds duidelijker te merken. Niet langer werken Chinezen hier vooral in de horeca, steeds vaker komen ze als welvarende en koopkrachtige studenten en toeristen naar Nederland of leven ze hier als expats, uitgezonden door kersverse Chinese multinationals. China komt zo steeds dichterbij en heeft steeds meer invloed op hoe Nederland verandert. Toch weten we opvallend weinig van deze nieuwe Chinezen. Wie zijn ze precies, waarom kiezen ze juist voor Nederland, wat hopen ze hier te bereiken en hoe bevalt het ze als ze eenmaal in Nederland zijn? Om daar inzicht in te krijgen, deed LeidenAsiaCentre speciaal voor Nederland door Chinese ogen onderzoek naar Chinese bedrijven in Nederland, naar expats en kennismigranten en naar studenten en toeristen. Ook spraken de onderzoekers met tientallen Chinese journalisten in China en Europa om uit te vinden hoe de beeldvorming over Nederland en Europa in Chineestalige media tot stand komt en hoe die eruitziet. Wat weten Chinezen over ons als ze hiernaartoe komen? Welke rol speelt hun beeld van Nederland bij de beslissing om juist voor ons land te kiezen? Wat krijgen ze mee van onze cultuur als ze hier eenmaal zijn?