Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789023493174 |
Weinigen is liefdespijn bespaard gebleven. Die pijn komt tot ons in verschillende gedaanten: in de eenzaamheid na afloop van een mislukte date, als een gebroken hart door een beëindigde relatie, of in de vorm van een partner met bindingsangst. De zoektocht naar de ware liefde (als die al bestaat) gaat zelden over rozen. Sociologe Eva Illouz stelt dat we ons vandaag de dag op liefdesgebied gedragen als een consument in een zee van keuzemogelijkheden. We worden shoppers: veeleisend, constant bezig om een betere deal te krijgen. We sluiten het toeval, dat mensen altijd heeft geholpen om een partner te vinden, zo veel mogelijk uit. De schuldigen aan deze ontwikkelingen? De invloeden van internet, Hollywood en het kapitalisme aldus Illouz.